Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Paella θαλασσινών αλά ελληνικά!

Για την Ισπανία τρέφω μια ιδιαίτερη λατρεία και ειδικά για την Βαρκελώνη, μιας και στην Μαδρίτη δεν κατάφερα να φτάσω ποτέ... Πληρωμένα εισιτήρια και ξενοδοχείο και το τότε αφεντικό μου δεν μου έδωσε τελικά την πολυπόθητη άδεια... Έμεινα με την βαλίτσα στο χέρι και με μια απίστευτη πίκρα! Στην Βαρκελώνη όμως έφτασα και την απόλαυσα όσο τίποτε άλλο! Μια πόλη υπέροχη, που έχει να σου δώσει τόσα πολλά! Από τα πράγματα που παίρνω πάντα μαζί από τα ταξίδια, είναι οι γεύσεις! Και στην Βαρκελώνη φάγαμε καλά!!! Τάπας, παέγια, μπακαλιάρο στο στέκι του Πικάσο (Το μαγαζί λεγόταν "Οι 4 γάτες" και πήγαμε εκεί μετά από καθοδήγηση της αγαπημένης κουμπάρας της αδερφής μου). Πω, πω αναμνήσεις... Μου τρέχουν τα σάλια!!!
Ε! Μόλις γύρισα, βάλθηκα να ξεσηκώνω συνταγές! Αυτό το χούι το έχω πάντα! Όσο ζούσα στην Πτολεμαΐδα, έβρισκα σε μαγαζί με κατεψυγμένα, ένα καταπληκτικό μείγμα για παέγια. Είχε όλα τα θαλασσινά μέσα: μύδια, καλαμάρι, γαρίδες, παγκάσιους. Εδώ όμως δεν το βρίσκω και χρησιμοποιώ τα θαλασσινά, που παίρνω από την λαϊκή. Αυτή λοιπόν, είναι η συνταγή για πέγια που κατέληξα...

ΥΛΙΚΑ: (για 4 άτομα)

350 gr καλαμάρι
350 gr ψίχα μυδιού
350 gr γάμπαρη καθαρισμένη (ή γαρίδες)
1 φλιτζάνι ρύζι
1 ξερό κρεμμύδι
2 φρέσκα κρεμμυδάκια
2 σκελίδες σκόρδο
1/2 φλιτζάνι λευκό κρασί
1/2 φλιτζάνι ανάμεικτα λαχανικά (κατεψυγμένα)
1/2 φινόκιο
1 πιπεριά πράσινη
1 πιπεριά κόκκινη
1 πρέζα κρόκο Κοζάνης
1 κουτ. σούπας πελτέ ντομάτας
2 φλιτζάνια ζωμό λαχανικών
ελαιόλαδο
1 κουτ. γλυκού πάπρικα (γλυκιά η καυτερή, ανάλογα με τα γούστα σας)
αλάτι και πιπέρι
μαϊντανό για την διακόσμηση

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Σε ένα μπολ βάζω  το κρασί και τον κρόκο να μουλιάσει.
Κόβω το φινόκιο και τις πιπεριές σε κύβους.
Κόβω και τα κρεμμύδια και το σκόρδο. Τα σοτάρω...
...προσθέτω και τα λαχανικά.
Μόλις γυαλίσουν τα λαχανικά, προσθέτω το καλαμάρι κομμένο σε ροδέλες...
...και το ρύζι. (Εγώ χρησιμοποιώ ανάμικτο με άγριο, γιατί θέλω ένα ρύζι που δεν χυλώνει!)
 Σβήνω με το κρασί και αφήνω να βράσει για 2-3 λεπτά μέχρι να εξατμιστεί το αλκοόλ.
Προσθέτω το ζωμό λαχανικών... που δεν είχα και έβαλα μια κουταλιά σκόνη λαχανικών και ζεστό νερό.
Προσθέτω και τον πελτέ, την πάπρικα, αλάτι και πιπέρι και αφήνω να σιγοβράσουν.
Όταν δούμε ότι το ρύζι είναι σχεδόν έτοιμο, προσθέτουμε και τα υπόλοιπα θαλασσινά και αφήνουμε να βράσουν για 10 λεπτά.
Σερβίρουμε (είτε με ολόκληρο το σκεύος, είτε σε πιάτο) αφού πρώτα ρίξουμε από πάνω μπόλικο ψιλοκομμένο μαϊντανό και απολαμβάνουμε!.
Καλή όρεξη!

Ύ.Γ.= Συνήθως βάζω και λίγο χωριάτικο λουκάνικο, αλλά αυτή τη φορά δεν ήξερα αν θα το φάνε οι καλεσμένοι μου και το απέφυγα. Μπορείτε να το προσθέσετε σε πολύ λεπτές φέτες (μπορείτε και να το σοτάρετε πρώτα) μαζί με τα μύδια και τις γαρίδες.

15 σχόλια:

  1. Έχω φάει παέγια στη Μαδρίτη, σε κρουαζιερόπλοιο! Δε θυμάμαι τη γεύση της, αλλά θυμάμαι πολύ καλά την στιγμή! Η ελληνική παέγια δεν μου αρέσει. Μου αρέσει όμως η...σαγκρία!! Αχαχα!! Πολλά φιλιά Σοφάκι μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτή η σαγκρία!!! Ένα βράδυ στην Βαρκελώνη ήπιαμε ένα σκασμό με την κουμπάρα μου και δεν μπορούσαμε να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο!!!
      Αν φας από την δική μου παέγια, θα αλλάξεις γνώμη!!! ;-)
      Πολλά φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  2. Πανδαισία γευσεων !!!!! Υπέροχη μου φαίνεται η παέγια σου , Σοφία μου !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τη λατρεύω τη σπανιόλα και η δική σου πληροί τις προδιαγραφές για να με...καλέσεις ή για να τη φτιάξω! :)

    Φιλάκια σας πολλά!
    Z.
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα για να σε καλέσω φυσικά!!! Πες μου μόνο πότε θα 'ρθεις προς τα πάνω κι εγώ θα σου έχω έτοιμα τα καλύτερα!!!
    Καλό βράδυ, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πράγματι η Βαρκελώνη είναι καταπληκτική πόλη! Για την παέγια δεν ξέρω μιας και ήταν το μόνο φαγητό που δεν έφαγα.... τελικά! Στο επόμενο ταξίδι θα δοκιμάσω σίγουρα!!!!!
    Καλημέρα Σοφία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πήγες στην Βαρκελώνη και δεν δοκίμασες παέγια; Κρίμα βρε Χριστίνα, έχασες!!! ;-)
      Σου εύχομαι να ξαναπάς και να την δοκιμάσεις! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  6. τι ωραίες οδηγίες!!!!Μόνο που δεν μου αρέσουν τα θαλασσινά....Ωραίο το γουόκ σου....!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γουόκ είναι δώρο της μανούλας!!! Και κάνει σούπερ μαγειρέματα!!!
      Πολλά φιλιά Γεωργία μου!

      Διαγραφή
  7. Υπέροχη η παέλια σου αλλά και το γουόκ!!! Όσο για τη Βαρκελώνη είναι πανέμορφη όσο έχω δει αν και δεν έχω παέι!!
    Καλά να περνάτε!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά το γουόκ άρεσε πιο πολύ από την παέγια!!! ;-)
      Υπέροχη η Βαρκελώνη Κική μου, την συνιστώ ανεπιφύλακτα!!! Πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  8. Δυστυχώς δεν έχω πάει ακόμα Βαρκελώνη, αλλά έχω φάει παέλια και μου άρεσε πολύ!!!! Θα κάνω την αρχή με τη δική σου που μου φαίνεται υπέροχη!!!!! Πολύ μου αρέσει το νέο λουκ του μπλογκ!!!
    Καλό βράδυ!!! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την κάναμε την ανακαινισούλα μας, για να καταλήξουμε επι τέλους στο λουκ που θα έχουμε!
      Αν σου αρέσουν τα θαλασσινά Silena μου, το αποτέλεσμα θα σε αποζημιώσει! Δοκιμασε και πες μου εντυπώσεις! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. τρελαίνομαι για παέλια!!!! μπορώ να φάω άπειρη ποσότητα!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή