Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Κέικ εσπεριδοειδών...

Ας φάμε κι ένα γλυκάκι, όλο φαγητά φτιάχνω τελευταία!
Ένα κέικ αφράτο, μυρωδάτο και πολύ νόστιμο! Βασίζετε πάνω στην συνταγή, που χρόνια τώρα, φτιάχνει η θεία μου... Εδώ λίγο πειραγμένη, για να έρθει στα γούστα μας!


ΥΛΙΚΑ:
για το κέικ:
4 αβγά
1 1/2 φλιτζάνι ζάχαρη
1 φλιτζάνι λεμονάδα με ανθρακικό
3/4 φλιτζάνι σπορέλαιο
1 μπέικιν
1 βανίλια με λεμόνι
2 1/2 φλιτζάνια αλεύρι
80 gr κόντιτα

για το γλάσο:
1 λεμόνι (χυμό)
ζάχαρη άχνη (όσο πάρει)

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Χωρίζω τα ασπράδια από τους κρόκους. Χτυπάω σε δυνατή ταχύτητα στο μίξερ τα ασπράδια, μέχρι να έχουμε μια αφράτη μαρέγκα. 
Προσθέτουμε του κρόκους, αφήνουμε για λίγο να χτυπηθεί... 
...και προσθέτουμε την ζάχαρη. Σ' αυτό το σημείο θέλει καλό χτύπημα, για να λιώσει πολύ καλά η ζάχαρη. 
Χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ και προσθέτουμε την λεμονάδα και το σπορέλαιο. 
Βάζουμε την βανίλια, το μπέικιν... 
...και το αλεύρι κουταλιά-κουταλιά. 
Αλευρώνουμε τα κόντιτα (εγώ έβαλα 50 γραμμάρια πορτοκάλι και 30 γραμμάρια κίτρο), για να μην κάτσουν στον πάτο του κέικ... 
...και τα προσθέτουμε κι αυτά στο μείγμα. 
Βάζουμε το μείγμα σε μια φόρμα για κέικ. Αν δεν έχετε φόρμα σιλικόνης, λαδώστε και αλευρώστε πρώτα την φόρμα σας. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς με αέρα, για 50 λεπτά. 
Ξεφορμάρουμε και αφήνουμε το κέικ να κρυώσει καλά. Μόλις κρυώσει, ετοιμάζουμε το γλάσο. Σε ένα μπολ στύβουμε το λεμόνι. Ρίχνουμε λίγη-λίγη την άχνη και ανακατεύουμε μ' ένα πιρούνι. Φαίνεται να σβολιάζει, αλλά διορθώνετε...
Μόλις το γλάσο έχει μια ωραία, ρευστή αλλά σταθερή υφή, το περιχύνουμε πάνω στο κέικ. Εμένα μου βγήκε λίγο αρύ, αλλά σε γεύση είναι υπέροχο! Σερβίρουμε και απολαμβάνουμε!
Καλή όρεξη!

28 σχόλια:

  1. Καλησπέρα δημιουργικό μου Σοφάκι! Σιγά που δεν θα έσκιζε το αποτέλεσμα, αλλά τι είναι τα "κόντιτα";... Πολλά γλυκά φιλιά και καλοφάγωτο! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα κόντιτα είναι φλούδες από φρούτα (πορτοκάλι, λεμόνι, κίτρο...), αποξηραμένα, γλασαρισμένα και κομμένα σε πολύ μικρά κομμάτια. Κοινώς; Πεντανόστιμα!!!
      Καλοφάγωτο θα 'ναι σίγουρα... ;-) Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. πω πω λαχταριστο λαχταριστο!
    καλοφαγωτο να ειναι!
    φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. νοστιμότατο πρέπει να είναι!!!Καλώς σας βρήκα <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πω πω τι νόστιμο που φαίνεται!
    Και τρελαίνομαι για λεμονάκι!
    Μπραβο κορίτσι παίρνω ένα κομμάτι και φεύγω!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα μόνο; Όσα θέλεις κορίτσι!!!
      Αφού τρελαίνεσαι για λεμονάκι, θα σε ενθουσιάσει!!! Πολλά φιλιά και σε σένα!

      Διαγραφή
  5. Εγώ αντιθέτως σε διαβάζω προσεχτικά μόνον όταν βάζεις αλμυρά, γιατί τα γλυκά ούτε να τα δω ούτε να τα ακούσω, δεν μου αρέσουν καθόλου..... πάντως αυτό που μας δείχνεις δείχνει γλυκούλι !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τιποτα; Κανένα; Μα πως γινεται αυτό;;; Εγώ αν δεν φάω γλυκό μετά το φαγητό μου, νομίζω ότι θα σκάσω!!! ;-) Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. μμμμ, νοστιμοτατο φαίνεται. ...το κραταω και με την πρωτη ευκαιρία θα το φτιάξω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα! Νόστιμο το κέικ σου , αγαπώ πολύ το λεμόνι! Σε ευχαριστούμε ^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σοφία μου το κέικ σου βγήκε φουσκωτό και πανέμορφο!
    Οι φόρμες σιλικόνης κάνουν θαύματα τελικά.
    Ωραίο και το λεμονογλάσο, μια χαρά το βρίσκω σε πυκνότητα.

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως Ζαμπια μου έγινε πολύ φουσκωτό και αφράτο! Το γλάσο μου όμως ήθελε λιγη άχνη ακόμα... μετά την "φωτογράφηση" την έκανε στριφογυριστή!!! ;-)
      Οι φόρμες σιλικόνης, αν και στην αρχή δεν τις ειχα καθόλου σε εκτίμηση, τελικά αποδείχθηκε ότι κάνουν πολύ καλή δουλειά! Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. ουάου!!! πόσο αφράτο!!!! τρελαίνομαι για κέικ αλλά και για φαγητό γενικότερα!!! :) και γω την τσιμπάω τη συνταγή σου, έχει και απλά υλικά!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει πολύ απλά υλικά, γινεται γρήγορα και ειναι αφράτο και πεντανόστιμο!!! Περιμένω εντυπώσεις... Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. έχετε και βραβειάκι κορίτσια!! να απαντήσετε και οι δυο! :)

      Διαγραφή
  10. Γεια σου Σοφια μαστορισα!!!!! Με ολο το θαρος...μπορω να αντικαταστησω το λεμονι με πορτοκαλι;;;;;Ή θα γινει καμια εκρξη;;;;χαχαχαχαχα... Φιλια μικρη μου!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάν' το εσύ Φωτεινούλα μου και μην φοβάσαι... Θα'ρθω εγώ να μαζέψω τα της έκρηξης!!! ...ή καλύτερα θα σου στειλω το Λευτέρη να τα ενισχύσει!!! ;-) Πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  11. μου αρέσουν τα αφράτα κέικ με μπόλικη ψύχα!!! κι αυτό φαίνεται απίστευτο Σοφάκι!! Μη σου πω μυρισε μέχρι εδώ...πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα πως να μη μυρίσει Ελπίδα μου; Αφού μια γειτονιά ειμαστε!!! ;-)
      Πιστεύω ότι θα σου αρέσει πολύ, δοκιμασε το... Πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  12. Καλώς ήρθα εδώ στις αγαπημένες μου κουκουβάγιες . Η προηγούμενη συνταγή μου άρεσε , άντε παίρνω το κουτί του κους-κους και ψάχνω..
    Αλλά και το πειραγμένο κέικ της θείας νόστιμο φαίνεται , αλήθεια ήταν ωραίο;
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες κορίτσι στο κουκουβαγιόσπιτο μας!!! Το κους-κους θα το βρει σε όλα τα μεγάλα super market. Όσο για το κέικ... χθές το μεσημέρι το έφτιαξα και τώρα έχει μεινει το μισο και ειμαστε δυο άτομα!!! Δεν νομίζω να θέλεις κι άλλες αποδείξεις; Χε, χε!!! ;-) Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Σοφία μου καλώς σε βρήκα!!Το κέικ σου φαίνεται υπέροχο και πολύ λαχταριστό!!!Από μια βολτούλα που έκανα στο μπλογκ σου είδα πως φτιάχνεις πολύ ωραία πράγματα!!!Μπράβο!!!Φιλάκια και ελπίζω να τα λέμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Wow delicious!!! would you like to follow each other?
    Besos, desde España, Marcela♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καταπληκτικό το κέικ σου Σοφία μου!!!!! Πολύ αφράτο και αρωματικό!!!! Γεια στα χέρια σου!!!!! Έμεινε κανα κομματάκι, μετά το μεσημεριανό ύπνο ένα είναι ότι πρέπει!!!!!!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή