Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

Muffins η βασική συνταγή

Πριν δυο βδομάδες πήγαμε στην μαμά μου στην Πτολεμαΐδα. Πάντα όταν φεύγουμε από κει, φεύγουμε φορτωμένοι! Λες κι εδώ δεν θα βρω πατάτες, ντομάτες, κλπ. Αλλά τι να κάνουμε; Έτσι είναι οι μαμάδες! Άλλωστε λατρεύουμε όλα τα καλούδια από κήπο. Έτσι λοιπόν απ' τα πράγματα που φέραμε ήταν μια κλούβα μήλα. Κι εμείς δυο άνθρωποι μόνο! Πόσο να φάμε; Άρα θέλω να φτιάξω κάτι με μήλα: ένα το κρατούμενο. Δεύτερο κρατούμε; Το νινί κοιμάται και δεν μπορώ να βάλω μίξερ. Τέλος! Η λύση είναι μια: muffins, γρήγορα, εύκολα και προπάντων χωρίς μίξερ.

Την συνταγή αυτή την βρήκα πριν 3-4 χρόνια σ' ένα περιοδικό. Έχει περάσει όμως τόσο πολύς καιρός, που πραγματικά δεν θυμάμαι που! Συγγνώμη γι' αυτό...

ΥΛΙΚΑ:
2 κούπες αλεύρι γ.ο.χ.
1 κούπα γάλα (ή 1 κούπα χυμό πορτοκάλι)
1/4 της κούπας σπορέλαιο
1 μπέικιν 
1 αυγό
1/2 κουτ. γλυκού αλάτι

για γλυκά muffins:
1 κούπα ζάχαρη
1 βανίλια
2 μήλα και 1 κουτ. γλυκού κανέλα
ή 4 κουτ. γλυκού κακάο και σταγόνες κουβερτούρας κλπ

για αλμυρά muffins:
κασέρι ή γραβιέρα ή κεφαλοτύρι
ζαμπόν ή μπέικον ή λουκανικάκια
πιπεριές ή ελιές ή μανιτάρια

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
Επειδή εγώ θέλω να χρησιμοποιήσω μήλα, το πρώτο που κάνω είναι τα καθαρίσω δυο μήλα...

και να τα ψιλοκόψω.

Βάζω σε μια λεκανίτσα το αλεύρι, την ζάχαρη, το αλάτι, το μπέικιν και την βανίλια. Ανοίγω μια λακουβίτσα και εκεί μέσα βάζω το αυγουλάκι. Προσθέτω το γάλα και το σπορέλαιο...

κι ανακατεύω απλά με έναν αυγοδάρτη.

Έτσι έχουμε έναν απλό κι εύκολο χυλό.

Εδώ προσθέτω το μηλαράκι (ή το κακάο και τις σταγόνες κουβερτούρας).

Τελευταία βάζω την κανέλα.

Βάζω το μείγμα σε χάρτινες κάψουλες (γεμίζω περίπου τα 2/3) και πασπαλίζω με καστανή ζάχαρη.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 με αέρα για 25, το πολύ 30 λεπτά. Σερβίρουμε και απολαμβάνουμε με τον πρωινό μας καφέ!
















Καλή όρεξη!

Υ.Γ.= Στην βάφτιση του μικρού τα έφτιαξα με κακάο και κουβερτούρα. Τα διακόσμησα με ζαχαρόπαστα και πραγματικά γίνανε ανάρπαστα!!!

10 σχόλια:

  1. πτολεμαιδα διαβάζω!! κοντοχωριανοι! εγω απο κοζάνη ειμαι!! :)
    τι ωραια τα μηλοπιτομαφινακια! ζηλεψα το σκευος σου για τα μαφινς παντως!
    μ αρεσουν οι συνταγες που δεν εχουν πολλα ανακατώματα! πανευκολη θα την δοκιμάσω κ εγω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κοντοχωριανες, κοντοχωριανες! Ελπιζω μονο να μην μαλλιοτραβηχτουμε, ξερεις λογο της γνωστης διαμαχης!
    Η συγκεκρινενη συνταγη ειναι πανευκολη, δεν θα σου παρει παραπανω απο 10 λεπτα και το αποτελεσμα θα σ' ενθουσιασει. Ασε που θα κανεις εντυπωση και στις φιλες σου!!!
    Το σκευος ειναι της γνωστης εταιρειας που κανει πλαστικα μπολακια αποθηκευσεις... να μην κανουμε και διαφημιση!
    Καλο υπολοιπο Κυριακης ντολμαδακι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έγιναν πολύ φουσκωτά και όμορφα!
    Από γεύση δεν έχω ενστάσεις μιας και οι μηλολιχουδιές είναι έρωτας μεγάλος...:)

    Φιλιά Σοφία μου, πολλά!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αληθεια ειναι οτι παροτι δεν εχει ιδιαιτερο χτυπημα, γινονται πολυ φουσκωτα και αφρατα! Τελικα αυτες οι μηλολιχουδιες ειναι αγαπη για πολλους... Καλημερα Ζαμπια, φιλια!

      Διαγραφή
  4. Φοβερή σύμπτωση Σοφάκι μου!!!!!!!!!!!! Μόλις σήμερα έφτιαξα μηλόπιτα με κακάο και ήταν νοστιμότατη!! Τα κεκάκια σου έγιναν φουσκωτά, όμορφα και λαχταριστά!!! Φαντάζομαι τη γεύση τους και ξετρελλαίνομαι γιατί οι μηλολιχουδιές είναι οι αγαπημένες μου!!!
    Καλή εβδομάδα!!!
    Υ.Γ. Μπήκα στην άλλη σου ιστοσελίδα και είδα τα γούρια σου!!!!!!!! Είναι όλα ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Φιλιά πολλά (και στο νινί)!!! -:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μηλο με κακαο; Ειμαι πολυ περιεργη γι' αυτο το συνδιασμο!
      Καλη εβδομαδα Κικη μου και φιλια... κι απ' το νινι ντε!!!

      Υ.Γ. Σ' ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια!

      Διαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σοφια ειμαι πολυ χαρουμενη!!! Ειπα να αρχισω απο τα βασικα και εφτιαξα τα μαφινς σου....τα ΚΑΤΑΦΕΡΑ!!!!!!!!! Θα σου στειλω φωτογραφια (γιατι εβαλα τι δικη μου πινελια) να δεις......φιλιααααα!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα βρε τρελοκομείο!!! ;-) Κατ' αρχήν ποιος ειναι αυτός ο nick troller που γράφει ότι γράφεις; Τα μαφινάκια ειναι ιδιαίτερα εύκολα και με σιγουρη επιτυχία!!! Καλά έκανες και ξεκίνησες μ' αυτά!!! Περιμένω φωτογραφίες, θα τα πούμε κι από κοντά, φιλιά!!!

      Διαγραφή
    2. ο γιος μου ειναι....εγινε μπερδεμα με τα mail μας!

      Διαγραφή