Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

Το σαραγλί της μαμάς μου...

μια δοκιμασμένη συνταγή!!!

Αυτό είναι ένα γλυκό που κάνει η μαμά μου εδώ και χρόνια. Με απίστευτη μαεστρία γεμίζει ταψιά, που την βγάζουν ασπροπρόσωπη σε γιορτές και κάθε είδους συνεστιάσεις... Θραύση έκανε στην βάφτιση του μικρού μου! Ένα γλυκό που φτιάχνει όταν περιμένει τον γαμπρούλη της απ' την Αθήνα... Τι να κάνουμε; Συμπάθειες είναι αυτές!!!
Η συνταγή της μαμάς μου είναι για το ταψί της κουζίνας. Επειδή όμως είναι μεγάλη ποσότητα και επειδή εγώ δεν βρίσκω χύμα φύλλο (το συσκευασμένο είναι 450 gr), το έχω προσαρμόσει για ένα ταψί 30x20.

ΥΛΙΚΑ:

1 πακέτο φύλλο κρούστα για γλυκά
150 gr καρύδια
κανέλα και γαρύφαλλο
Ελαιόλαδο
1 λεπτή ξύλινη βέργα (αν δεν έχουμε, κάνει και μια βελόνα πλεξίματος)

Για το σιρόπι:
2 κούπες ζάχαρη
1,5 κούπα νερό 
1/2 λεμόνι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Στρώνω ένα φύλλο κρούστας σε μια επιφάνεια εργασίας. Λαδώνω το φύλλο μ' ένα πινέλο.

Τοποθετώ πάνω στο πρώτο φύλλο ένα δεύτερο.

Πασπαλίζω με το μείγμα του καρυδιού. Παίρνω την βέργα και πάνω σ' αυτήν τυλίγω το φύλλο σφιχτά (από την μεγάλη διάσταση)...

Ώσπου να γίνει ένα ρολό. Το σουρώνω προς τα μέσα, όπως φαίνεται στην φωτογραφία.

Βγάζω προσεκτικά απ' την βέργα και τοποθετώ σ' ένα ταψί.

Μόλις είναι όλες οι βέργες έτοιμες, λαδώνω καλά μ' ένα πινέλο.

Κόβω κάθε βέργα στα 4 (ή αν θέλω σε μικρότερα κομμάτια) και το ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 με αέρα για περίπου 30 λεπτά (τσεκάρω το χρώμα του, να γίνει χρυσαφένιο).

Ταυτόχρονο με το γλυκό στο φούρνο, βάζω και το σιρόπι να γίνεται. Εδώ έκανα πάλι μια τσαχπινιά... έβαλα ένα ξυλάκι κανέλας και μια φλούδα απ' το λεμόνι που θα στύψω λίγο πριν σβήσω το σιρόπι.

Βγάζω το γλυκό από τον φούρνο, σβήνω το σιρόπι, αφήνω το γλυκό να πάρει μια ανάσα για πέντε λεπτά και σιροπιάζω (ζεστό γλυκό, ζεστό σιρόπι).

Αφήνω για μερικές ώρες για να απορροφηθεί καλά το σιρόπι. Σερβίρω και απολαμβάνω!
















Καλή όρεξη!

Υ.Γ.= Το καρύδι μπορεί να αυξηθεί σαν ποσότητα, ανάλογα με τα γούστα μας. Εγώ το χοντροκόβω μ' ένα μαχαίρι, αλλά μπορείτε να το βάλετε και στο Multi. Επίσης η ποσότητα της κανέλας και του γαρίφαλου είναι ανάλογη με τα γούστα μας.

2 σχόλια:

  1. Αδερφούλα τέλειο το σαραγλάκι!Θέλω κι εγώ!Καλά-καλά τρώτε εσείς όλες τις νοστιμιές στα βόρεια κι εγώ εδώ χάμου στη δίαιτα...λέμε τώρα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό, αλλά όχι σαν της μαμάς!!! Να στείλω 2-3 κομματάκια; Γιατί μην νομίζεις ότι έμειναν πολλά παραπάνω... Δίαιτα; Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; ;-)
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή