Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Ψάρι στο αλάτι...

ένας διαφορετικός τρόπος μαγειρέματος του ψαριού!

Είναι πολύ απλό να φτιάξεις ψάρι στο αλάτι, όσο κι αν ακούγετε δύσκολο! Το καταπληκτικότερο όλων όμως είναι ότι δεν μυρίζει "ψαρίλα" (ναι, το ξέρω ότι είναι ψάρι!) και ότι γίνεται πολύ-πολύ ζουμερό και γευστικό. Συνήθως χρησιμοποιώ ένα ψάρι μεγάλο, κάτι περισσότερο από ένα κιλό. Αυτή τη φορά όμως ο ψαράς μου δεν είχε τόσο μεγάλο ψάρι, γι' αυτό αρκέστηκα σε δυο μικρότερες (συνολικό βάρος 1,1 kg) τσιπούρες. Βέβαια κάνουν κι άλλα ψάρια, όπως φαγκρί, συναγρίδα, κλπ.  Το μεγάλο μυστικό είναι να ζητήσετε να σας καθαρίσουν μόνο τα εντόσθια του ψαριού και όχι (επαναλαμβάνω: όχι!!!) τα λέπια! Αλλιώς θα σας γίνει λύσσα...

ΥΛΙΚΑ:

1 μεγάλο ψάρι (ή δυο μικρότερα)
1 κιλό αλάτι χοντρό
φρέσκα μυρωδικά (δυόσμος, σέλινο, μαϊντανό)
ξερά μυρωδικά (ρίγανη, βασιλικό)
Αλάτι και πιπέρι
Λάδι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Πλένω καλά τα ψάρια μου και τα αφήνω σ' ένα σουρωτήρι, για να στραγγίσουν καλά

Παίρνω ότι αρωματικά έχω (δυόσμος και ρίγανη από τα γλαστράκια που κοσμούν το παράθυρο της κουζίνας μου)...

και λίγο σέλινο από το ψυγείο μου και τα πλένω καλά.

Σ' ένα πυρίμαχο σκεύος βάζω μια στρώση αλάτι, όσο να καλυφθεί ο πάτος του. Ρίχνω ξερά μυρωδικά και από πάνω τοποθετώ τα ψάρια. Γεμίζω την κοιλίτσα τους με τα φρέσκα μυρωδικά...

και σκεπάζω τα ψάρια με αλάτι, να μην φαίνονται καθόλου. 

Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 με αέρα για 40 λεπτά. Βγάζω από το φούρνο και μ' ένα μαχαίρι σπάω την κρούστα του αλατιού.

Με την βοήθεια ενός κουταλιού αφαιρώ το αλάτι πάνω από το ψάρι.

Με το χέρι μας ανασηκώνουμε την πετσούλα και την αφαιρούμε. Σ' αυτό το σημείο φεύγουν και τα λέπια, που προστάτεψαν το ψάρι στο ψήσιμο.

Έτσι αφαιρούμε το ψάρι φιλεταρισμένο. Βγάζουμε το κόκκαλο και συνεχίζουμε με το κάτω μέρος του ψαριού.

Σερβίρουμε με φρέσκο λαδάκι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι και αλάτι. Απολαμβάνουμε με τηγανιτές πατατούλες, μαγιονέζα και σαλάτα! 
















Καλή όρεξη!

Υ.Γ.1= Όταν πέσει λίγο απ' τα χοντρό αλάτι στο πιάτο και το γευτείς με το ψάρι, είναι απίστευτη η έκρηξη γεύσης στο στόμα!
Υ.Γ.2= Η συνταγή αυτή είναι του Jamie Oliver, μόνο που εγώ δεν βάζω ασπράδι αυγού στο αλάτι (ανακάτευε το αλάτι με το ασπράδι και το έστρωνε). Καθώς επίσης ο Jamie (φίλος μου!!!) το έψησε στην άμμο, σε μια παραλία!

2 σχόλια: