Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

Γεμιστά λαδερά...

ή για κάποιους ορφανά. Όπως και να τα πεις όμως, είναι τα καλύτερα.
Παρασκευή σήμερα και είναι καλό να φάμε ένα λαδερό φαγάκι.
Όταν ξεκίνησα να μένω με τον άντρα μου, μαγείρευα και προσπαθούσα να τον εντυπωσιάσω! Τον πρώτο καιρό έφτιαξα γεμιστά με κιμά. Μια, δυο και μου το σκάει το παραμύθι. Δεν του αρέσουν έτσι τα γεμιστά! Ουφ, τι ανακούφιση! Ούτε κι εμένα μ' αρέσει ο κιμάς στα γεμιστά. Αλλά πάλι δεν μου πάει να τα φτιάξω σκέτα. Ψάχνω να βρω τι θα κάνω και προσθέτω διάφορα. Την μια καλαμπόκι, την άλλη καρότα κι αράκα... Μπα! Δεν μας πάει έτσι. Δεν γυρίζεις λοιπόν στα παραδοσιακά γεμιστά που φτιάχνει η μανούλα σου ρε κοπελιά για να δούμε μια άσπρη μέρα. Η μόνη δική μου προσθήκη είναι ο φρέσκος δυόσμος, ένα υλικό που η μαμά μου δεν πολύ συνήθιζε στην κουζίνα της.

ΥΛΙΚΑ:

12 λαχανικά για γέμισμα (πιπεριές πράσινες ή κόκκινες, ντομάτες, ή ότι άλλο μας αρέσει)
18 κουτ. σούπας ρύζι καρολίνα
1 μεγάλο κρεμμύδι ξερό
2-3 κρεμμυδάκια φρέσκα
1 ντομάτα ακόμα
1 σφηνάκι ούζο
Λάδι
Αλάτι και πιπέρι
Μαϊντανός και δυόσμος

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Κόβω και αδειάζω τα λαχανικά μου και τα τοποθετώ σε μια γάστρα (Τα βλέπεται λίγο άσπρα γιατί τα έχω έτοιμα στην κατάψυξη) 

Την σάρκα της ντομάτας δεν την πετάω, την ψιλοκόβω και μαζί με μια ντομάτα που θα τρίψω, την χρησιμοποιώ στην γέμιση.

Τρίβω το κρεμμύδι και ψιλοκόβω το φρέσκο κρεμμυδάκι. Τα βάζω σ' ένα τηγάνι με αρκετό λάδι και τα τσιγαρίζω.

Προσθέτω το ρύζι (υπολογίζω 1,5 κουταλιά της σούπας για κάθε γεμιστό) το οποίο έχω πλύνει πριν.

Βάζω την ντοματούλα.

και σβήνω με λίγο ουζάκι (ουπς! κι αυτή είναι δική μου τσαχπινιά!)

Τέλος ρίχνω το μαϊντανό και το δυόσμο. Αλατοπιπερώνω και αφήνω να βράσει για μερικά λεπτά μέχρι να τελειώσουν τα υγρά του.

Αφήνω να κρυώσει για λίγο η γέμισει (μην τσουρουφλιστούμε κιόλας!) και γεμίζω.

Προσθέτω ένα φλιτζάνι νερό, μπόλικο λαδάκι και αλατίζω. Ψήνω στον φούρνο στους 200 με αέρα για 1 1/2 ώρα.

Σερβίρω και απολαμβάνω με μπόλικο τυράκι φέτα και φρέσκο ψωμί!
















Καλή όρεξη!

Υ.Γ.= Η μαμά μου έλεγε πάντα ότι το μυστικό για τέλεια γεμιστά είναι: μπόλικο κρεμμύδι (τα κρατάει αφράτα και δεν στουμπώνει το ρύζι), το μπόλικο νερό (για να βράσει το ρύζι) και το μπόλικο λαδάκι (που είναι αυτό που δίνει την νοστιμιά).

2 σχόλια:

  1. Σοφία σου υπόσχομαι πως θα τα φτιάξω τα γεμιστά σου!! Είναι ο καημός του άντρα μου!! Δεν τα έχω τολμήσει. Τα εχω πάρει απο φόβο πως δεν θα πετύχουν και κάθε φορά που τα φτιάχνει η πεθερά μου και ο αντρας μου τα τσακίζει, το σκέφτομαι. Ε λοιπόν δεν με παίρνει άλλο!!!
    Μες την εβδομάδα θα τα τολμήσω και θα επανέλθω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί τα πήρες από φόβο; Είναι από τα πιο εύκολα φαγητά!
    Περιμένω εντυπώσεις μόλις τα φτιάξεις...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή